"Světlem pro mé nohy je Tvé Slovo, osvěcuje moji stezku."

Byl jsem svědkem Jehovovým (4)

Jeden Pán, jedno stádo - jedna naděje

Jedinečnou Boží milost mi potvrdil i apoštol Pavel (Gal 1,7-9). Na světě mělo znít jediné poselství o jediné naději, jediném povolání. Potvrzuje to i Ef 4,4-6 (Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději byli povoláni; jeden je Pán,jedna je víra, jeden křest, jeden Bůh...). SV však citovala vždy jen: jeden Pán, jedna víra, jeden křest. A místo jedné naděje otiskli tři tečky... Existuje tedy jen jeden druh křesťanů. Nauka o "jiných ovcích" (tj. svědcích pokřtěných po r. 1935) pochází od druhého prezidenta společnosti J.F.Rutherforda. Ten také učil, že r 1925 budou vzkříšeni Abrahham, Izák a Jákob, dal pro ně dokonce postavit tzv. dům knížat, aby měli kde bydlet. Když se praotcové  neobjevili, v domě se zabydlel on sám. Jeho "omyly" i "omyly" dalších pisatelů ústředí považuje za omyly vyplývající z "přílišné horlivosti proospravedlnění Božího jména". Tento muž, který navzdory biblickým texům (Mt 8,11, Lk 13,28, Žd 11,10.16) určil prorokům pozemskou naději, také svérázně vykládal i jiná místa.


Dokazoval, že mocnosti z Řím 13 jsou Bůh a Kristus. Kdo tomu uvěřil, odmítal poslušnost světským vrchnostem a často se dostal zbytečně do vězení. Až po jeho smrti to bylo upraveno. Přesto svědkové stále zvěstují jiné ospravedlnění - ne vírou v Krista, ale důvěrou k jejich organizaci. Jejich naděje tedy závisí na poslušnosti lidem - ne Bohu. Nejsou naroubováni na Krista, ale na "ostatek". Pravda však je v tom, že Ježíš přišel, aby zachránil hříšníky (Mt 9,13). Věčný život v oslavených tělech je pro ty, kdo plně důvěřují v Pána Ježíše (Řím 2,6-10). Učení o dvou různých nadějích odvozují ze Zj 7. Objevuje se tam počet označených služebníků Boha - 144 000. Berou toto číslo doslova (představte si, kdyby měli doslova brát i okolní verše). Podle ústředí byl od letnic započatý výběr do této provilegované třídy, roku 1935 byl prý ukončen. Všichni vyvolení jsou samozřejmě spojeni se svědky, protože pouze jejich prostřednictívm lze být spojen s Kristem. Po smrti apoštola Jana prý nastalo dlouhé temno, kdy se jen tu a tam vyskytli praví křesťané. Teprve organizace "Badatelé bible"(nynější svědkové) obnovila na konci 19. století pravé uctívání Boha. Pán Ježíš však říkal, že pšenice i plevel budou růst společně až do žně. Díky Bohu, že po celá století tu byly zástupy pravých "kristovců", kteří pro svou víru pokládaly i své životy. Roku 1918 prý mrtví členové této skupiny byli vzkříšeni k nebeskému životu a dostali onu pečeť. Pokud by však toto číslo mělo platit doslova, musela by doslova platit i druhá část verše - a tudíž by se to vztahovalo jen na Izraelce. Proč by měli mrtví (v nebi) potřebovat pečeť, která by je měla chránit před účinky čtyř zemských větrů? Svědkové pokřtění po r. 1935, "jiné ovce", jsou také považováni za "velký zástup", který má mít jen pozemskou naději. V textu Zj 7 stojí, že tento zástup bude před Božím růnem, ne pod ním. Podle Písma jsou v Boží i Kristově přítomnosti. Velký zástup vypral svá roucha (dále viz Zj 22,14-16), budou tam kde je strom života. Nebudou s těmi, kdo jsou odsouzeni k věčné záhubě. Pochopil jsem, že nauka svědků o 144000 a velkém zástupu je vykonstruovaná a vznikla vytržením biblických textů z kontextu a jejich překroucením. Od té doby jsem se s mým přítelem začal scházet pravidelněji a společně jsme uvažovali nad slovy Bible. Připojil se k nám ještě jeden ze svědků, které měl k SV výhhrady. S našimi manželkami a mnoha dalšími, kteří milují Krista a věří v Něj, se scházíme dodnes.

Zobrazeno 1079×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Monika Voňková