První změny k lepšímu
Přineslo mi to mnoho zklamání. Ptal jsem se sám sebe: "Sloužil jsem Bohu podle poznání, nebo podle norem ústředí?" Je-li v SV tolik nepřesností, jsou nauky, které jsem kdysi přijal, pravdivé?" Rozhodl jsem se vše znovu prozkoumat. Toužil jsem i po nápravě svého života. Nejen zjišťovat bludy, ale přijímat Boží Slovo a jednat podle něj. Předložil jsem vše Bohu a svěřil jsem se mu s celým svým životem, prosil jsem jej, aby mi pomohl vidět v Bibli pravdu. Nechtěl jsem být ničím zatížen (ani svými myšlenami, ani myšlenkami SV). Nejprve jsem chtěl zjistit, jakou má křesťan naději. Bůh mi ukazoval texty, kde byly potřebné informace (Mt 7:19 a dále). Četl jsem všechny související texty kapitoly, a pak jsem četl celý oddíl znovu. Nejdříve jsem se zastavil nad slovy: "Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kd činí vůli mého Otce."
Nauka o třídě "144 000" nemohla obstát
Dlouho jsem věřil, že Pán rozdělil učedníky na "malé stádo" a "jiné ovce". Také jsem věřil, že do království vezme jen "malé stádo" = 144 000 = "pomazaný ostatek" = ústředí. Ostatní svědkové měli být "jinými ovcemi" s pozemskou nadějí. Kladl jsem si otázku, jestli Pán svými slovy chtěl ukázat, že učedníci, kterým to sděloval, jsou součástí nějakého privilegovaného "malého stáda", které bude naplňováno až do roku 1935? Řekl to, když procházel krajem, uzdravoval, učil, činil zázraky. Učedníci viděli, že kněží a učitelé Zákona Ježíše nepřijali, spíše naopak. Mnoho lidí se v důsledku jejich slov k Ježíši obrátili zády, taktéž mnozí se odvrátili, když slova o pojídání jeho těla a pití krve chápali doslova (jako svědci oněch 144 000) (J 6:52-66). Jen několik jich zůstalo vskutku věrných). Ježíšova slova jim ukázala, že před Bohem není důležitý počet následovníků. U Lk 12.kap. Pán Ježíš nejprve učedníkům předložil, co od nich Bůh očekává, potom je teprve ujistil Boží přízní. "Nebojte se, malé stádce.." Neměli se bát těch, kdo zabíjí pouze tělo. Měli vědět, že jen ten, kdo vyznává Pána před lidmi, může čekat, že se On přizná k němu. Měli vědět, že budou pronásledováni pro Krista, měli být připraveni a jejich lampy měly hořet. Měli vědět, že jsou Bohu tak drazí, že i vlasy na jejich hlavách jsou spočítány. Ježíš je svými slovy o malém stádci ujišťoval a posiloval, aby pochopili, že nezáleží na lidských měřítkách, ale na Božích měřítkách. Pán Ježíš také řekl: "Mám i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést. Uslyší můj hlas a bude jedno stádo, jeden pastýř." (Jan 10:16). Podle svědků jsou jiné ovce svědkové pokřtění po r. 1935. Podle ústředí jsou druhy "ostatku", můžeme je chápat také jako klub přátel "věrného otroka". Ale měl Kristus tohle na mysli? Bible mi řekla něco jiného. Ježíšovým posláním bylo především přivést ovce, které tam měly patřit vlastně automaticky - tedy izraelský lid. Když posílal své učedníky kázat, neposílal je nejprve k pohanům, ale ke "ztraceným ovcím z llidu izraelského" (Mt 10:5). Vyplývá to i ze slov ke kananejské ženě: "Jsem poslán ke ztraceným ovcím z lidu izraelského." Jestliže ten původní ovčinec představovali Židé, pak těmi jinými ovcemi jsou lidé z pohanů, kteří v něho uvěřili. Svědčí o tomi mnohá další místa (Gal 3:8; Mt 22:1-10; Lk 14:16-24). Jinými ovcemi, nebo také náhradními hostmi na hostině jsou očividně pohané. Potvrzujej to i Řím 9 s poukazem na Ozeášovo proroctví: Lid, který není můj, povolám za svůj lid... a kde bylo řečeno: Vy nejste můj lid, tam budou nazváni syny Boha živého." Tatáž myšlenka je i v Ef 2. V Kristu se tito kdysi vzdálení stali blízkými pro Kristovu prolitou krev, protože Ježíš svou obětí z žida i pohana stvořil nového člověka a oba usmířil na kříži s Bohem. Proto mohl Pavel zvěstovat pohanům, že patří k Boží rodině (v.12-22). Tak jsem se v Bibli dozvěděl, že jinými ovcemi jsou pohané, kteří uvěřili, ne ti, které tak označuje ústředí.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.